Det ÄR skillnad!

Jag vägde mig imorse och hade gått upp 1.6 kg på två veckor. Och det beror inte bara på att jag ätit mer onyttigt utan säkerligen även på att jag sovit mindre, haft mer oregelbundna mattider, ätit mindre frukt och inga mellanmål osv. Dessutom har det ju inte blivit min vanliga mat och så har vi haft gäster och då blir det ju mer av en kompromiss med maten. Min syrra för exempelvis äter inte fisk och jag som älskar fisk, så min kropp fullkomligt _skriker_ efter lax. Så nån dag i veckan blir det laxfile med romsås och massa citron och sallad till såklart, kokt potatis till de övriga och kanske quinoa till mig. Det ser jag fram emot!

Och frukt såklart! Jag ska bli bättre på att äta frukt i alla situationer och unna mig olika sorters exotiska även om de är mycket dyrare. Det är jag värd!

image85

Även denna vecka nådde jag träningsmålet "fast" det är julvecka. Det är jag stolt över. Jag trodde det skulle bli svårt.
Igår tog jag med syrran till Spa´t och vi körde styrka och sen cyklade jag. Efter det åt vi kycklingfile med pesto och pastasallad till lunch. Gott! Sen slappade vi i poolen och de varma källorna. En riktigt skön dag med andra ord.

Idag är sista blogginlägget för i år. Ikväll kommer lite kompisar hit och vi har börjat förbereda maten för ikväll.
Till förrätt blir det räkcoctail med snittar och vitt vin till. Varmrätten blir Västerbottensinbakad oxfilé, hasselbackspotatis och rödvinssås, sallad och rött vin. Till efterrätt gör jag specialGino med gräddglass.
Det ska bli smaskens.

Och jag fortsätter att tjata, 2008 ska verkligen bli det bästa träningsåret nånsin!

Gott Nytt år!

image86


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0