Hungrig, hungrig och hungrig!

Det känns som om jag är konstant hungrig nuförtiden! Beror det på var i hormoncykeln man befinner sig eller är det en fas eller beror det på stress eller på vädret?

Dock så blev det en ganska snabb och inte så jättemättande frukost. Yoghurt, hallon och min nötmix. Sen bar det av till jobbet. Där åt jag lite frukt och drack kaffe. Till lunch serverades det en makalös fisksoppa som innehöll både lax och torsk, rotfrukter och goda kryddor. Till det åt jag en smörgås med 2 skivor ost, 1/4 banan och lite sallad. Gott!
På eftermiddagsfikat (som vi bara har på onsdagar) så nöjde jag mig med en grov smörgås med en skiva prickig korv och två tunna skivor ost på. Grönsaker också såklart , ett päron och en kopp kaffe. Det fanns även 2 chokladkartonger och en gigantisk form med kladdkaka. Men jag nöjde mig med min smörgås och päron. Det kändes bra för det hade inte varit värt att äta en kaka eller choklad. Jag föredrar helt enkelt 85%ig choklad.

Till middag lagade jag en kycklinggryta med paprika och lök och serverade den med dinkel. Råkostsallad med saffransvinegrett till.
Till tv:n åt jag en apelsin och en näve vindruvor och en kopp te. Och ÄNDÅ var jag gruvligt hungrig nån timme senare. Val och Kval, vad ska jag äta? Macka med makrill? Göra en omelett? Ta mörk choklad (nänä, funkar inte med kontraktet jag och kollegan skrivit, bara lördagar) Tillslut blev det en stor räksallad med en avokado, ett ägg, salladslök, gurka, tomat och isbergssallad. Till den gjorde jag en dressing på lätt kesella och yoghurt.

image76


Veckan har börjat bra vad det gäller träning. Dock ingen styrka men kondition. I måndags blev det ju 40 min cykel (2.8 mil) och igår körde jag ett pass Afro Power Dance och sen cyklade jag på "bencykeln" 20 minuter (6.8km).
Ingen träning idag. Men imorn blir det spinning! Det blir superkul. Det var riktigt länge sen.

Nu ska jag njuta i soffan av en kopp julkaffe och se på Leilas Jul.

Kommentarer
Postat av: anna panna hollnissa

Kom in och bidra med ett rim hos mig. // Kram Anna

2007-12-07 @ 13:23:34
URL: http://viktkoll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0