Jäklar vilken

bra helg!

Jag har slitit som ett djur.
Storhandlat, massa goda och nyttiga saker. Jag har storstädat, strykt gardiner och dukar, gjort en dörrkrans av granris/lingonris och ljung.

Och det bästa av allt, jag har gjort storkok! Massor!!
* Laxfile i kuber
* Lövbiff i strimlor
* Hela kycklingfileér
* Kycklingfile i strimlor
* Skinkstek i strimlor
* Fetaostfylld köttfärslimpa
* Köttbullar
* Köttfärssås

(Och så ungefär 60 lussebullar till resten av familjen) Hela köket har varit kaos idag. Byttor och kastruller och stekpannor odylikt. Men det känns skönt! Och dessutom provade jag konceptet på min matlåda idag. Bröt loss bitar av bulgur och puylinser och tog ut en laxfile till. Blandade linser och bulgur med saffransoljan jag gjorde och blandade även i lite hemmarostade cashewnötter smaksatta med flingsalt och chiliflakes. Till det en burk med diverse grönsaker. Gott!

Imorn tänkte jag ta mig till gymmet och cykla lite innan jobbet.

Jag är på gång igen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

oj vilket storkok!! härligt!! det skulle jag gjort i helgen men sen hanns det liksom inte med, men helgen som kommer ska jag försöka hinna me det!

2007-12-03 @ 08:42:23
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0