Snart en till avklarad vecka!

Nu när vi börjar gå mot juletid så innebär det automatiskt att fler och fler fikakorgar dyker upp lite överallt. Pepparkaks och lussebullebak på flera ställen. Och dessutom har jag en kompis som fyller år i december. I år så bad hon mig göra hennes födelsedagstårta och jag som älskar att baka tårta fixade det såklart.
Det blev en gigantisk stor geting med vingar. Riktigt nöjd faktiskt. Vit botten och fylld med chokladmousse och med en apelsinmousse. Jag är ingen tårtätare så jag höll mig till kaffe. Jag tog inte ens nån bulle, kaka eller nåt annat. Hade det funnits frukt hade jag tagit en sån.

Dessutom har jag bakat lussebullar med 4 klasser förra veckan utan att smaka en enda själv. Inte en enda.
Hela den här veckan har varit fantastisk matmässigt. Inge gotter, inget onödigt utan bara bra val. Motionsmålet slog jag med 15 minuter och det ger mig en guldstjärna i protokollet.

Ikväll ska jag exprimentera ihop en soppgryta med lax, räkor och kokosmjölk. Gissar att jag kommer kasta i både paprika, lök, potatis och ett uns saffran också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0