Träning!

Jag tränar ju fantastiskt bra nuförtiden! Och jag har mitt veckomål. Det som är mest bra är ju såklart att även om jag inte är supersugen att fara och träna så åker jag ändå. Hade det varit för några veckor sen hade jag stannat hemma!  Men så är inte längre fallet. Jag åker dit även om jag känner motvilja och när jag väl är det kämpar jag på bra.
Igår var en sån dag. Jag var ganska slut, ganska stressad och hade bokat in två pass efter varann. Men jag for ändå. Första passet var ett vanligt entimmes spinningpass. Och passet efter det var ett spinning BP, och jag mitt pucko trodde det var 60 minuter men det visade sig vara 75 minuter. Så sammanlagt tränade jag 135 minuter igårkväll. Det gick bra, det enda och det största misstaget jag gjorde var att jag inte tagit med mig något ätbart alls varken att ha emellan passen eller direkt efteråt.

Så när jag kom hem var jag tokhungrig. Jag slängde snabbt ihop min stora favorit, keso mini blandat med kesella 1%, skivad banan och en rejäl sked med min nötblandning. Till det ett knäcke med skivat ägg. Ni kan gissa hur gott det var? Och sen åt jag 4 bitar yoghurtdoppade nötter och några vindruvor. Efter det somnade jag gott!

Jag har sagt det innan men måste fortsätta tjata om det! Det är så fantastiskt bra det här med storkok av basmat. Det går så enkelt och tar så lite tid att laga god och nyttig mat. Varför, varför har jag inte gjort så här innan? Jag tillbringar gärna en hel söndag på att laga massor med mat för att sen i veckor kunna göra god och uppskattad mat på ett kick. Suveränt! Det börjar tryta lite i frysen nu så efter jul blir det dags igen.

Ikväll ska vi ha gäster och jag tänkte bjuda på kycklingfile med pressad potatis och sallad. Till efterrätt tänkte jag först göra en pepparkakscheesecake men tiden räckte inte till och när jag tänkte efter en extra gång så är det både godare och nyttigare med frukt så det blir Gino istället med specialtäcket med ingefära, kokos och lite råsocker (lite). Vaniljglass till de som vill. Vi får se hur jag gör. Och senare på kvällen blir det glögg och pepparkakor med ädelost på för de som vill.

VI får se då ikväll om det är värt det. Det är mina ledord, Är det värt det?
Oftast är det inte det, men ibland, då tusan kan det vara värt det.

Tankarna går ungefär lika till julen. Inte alltför flådigt julbord utan det som alla gillar, (syrran med sambo firar med oss i år) generöst med frukt, de andra har beställt chokladaskar men jag brukar aldrig äta ur dom så det är inget "hot", knäck (men det gillar jag inte heller värst mycket) och mörk choklad. Och mörk choklad är ju min favorit så det kommer jag säkerligen unna mig lite. Och nötter såklart! Av maten kommer jag bara äta tills jag blir mätt och bara av mina favoriter. Gissar att det blir skinka, gravad lax, en sked Jansson, några ägghalvor, lite sill, en liten bit ost, ett par hemmagjorda köttbullar och julmust light. Nåt jag däremot inte tänker välja bort är min ljuvliga ris ala Malta. En stor portion blir det och den ska innehålla mycket konserverade mandariner! Mums!

I motionsväg kommer det bli promenader har jag tänkt mig. Och syrran får följa med. Det är roligare om man är två. Och vad kan vara mysigare än att gå runt och kika in i pyntade fönster, få en glimt av grannarnas julgranar eller kanske bättre, gå en promenad runt älven?

Ja det här kommer jag fixa och jag ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0