Annorlunda men lika!

Jag har ju börjat äta mer kolhydrater till målen och även börjat köra mer målmedveten träning. Därför kommer säkert bloggen se lite annorlunda då jag vissa dagar kommer räkna lite på kalorier både på min mat och min träning. Mest för att sporra mig själv och se resultat med träningen. Det främsta målet är ju såklart att må bra men också att se resultat av min träning då jag lägger ner ganska mycket tid på att träna. Kanske kommer bloggen även bli lite mer personlig i och med att jag delar med mig av min träning lite mer också!

Det finns ju också ett Dock, jag måste bli piggare. Jag är så otroligt trött på kvällarna, redan runt 21 kan jag somna. Vad ska jag göra?

Dåså, Dagen D!

Frukost:
2 dl naturell lättyoghurt
loppfrön och linfrön
några matskedar nötblandning
kanel

Mellis direkt efter träningen
1 banan
1 kokt ägg
1 protein shake

Lunch:
1 laxfile med saffran och sesamfrön
½ dl quinoa (okokt mängd)
wokgrönsaker

Mellis 2 (på väg hem på bussen)
1 gainomaxbar

Middag:
Hemmagjorda chicken nuggets
Bulgur med ekologiska russin
Sötsur sås
Morotsstrimlor och gurkstavar

Lunch

image59

Middag:

image60

image61

Kvällsfika:
2 clementiner
2 knäcke
45 g makrill
1 kokt ägg


Träning:
Axlar: Bröst och tricpes. 15 min cykel -9.1 km.

Idag gick jag in för att lyfta tungt och bara så många repitioner jag orkade med. Det blev rätt svettigt och i snitt så låg repititionerna på 6-7 st. Vilket innebär att jag till nästa gång kan lägga på lite mer vikt för att bara ork ca 5 st.
Det var skönt och även om de berörda musklerna var slut så funkade cyklingen över förväntan. Jag kom igång med bra motstånd på en gång och hade kunnat fortsatt cykla men jag nöjde mig med 15 minuter som resulterade i dryga 9 km. Bra träningspass!

Dagens Kaloriskörd

Intag: Totalt : 1830 kcal

Träning: 375 kcal

(Summa 1605 kcal)

Så jag kan inte säga annat än att jag har skött mig kanonbra! God mat och bra motion!


Kommentarer
Postat av: Jag som tar tag i det...

Oj, här kan man ju inte vara inne, man blir ju hungrig av alla dessa fina foto! Tror att vi började samma dag, 1 oktober...

2007-11-06 @ 06:43:20
URL: http://jagtartagidet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0