En bättre dag

än igår blev det idag.

Jag hade planerat och plockat fram allting igår kväll för att slippa stressa ihjäl mig på morgonen. Skönt!

Jag tog med mig frukosten till jobbet. 2 grova (hembakta) smörgåsar med ägg på. Till det drack jag en kopp te.
Till förmiddagsmellis åt jag en ynka clementin. Lunch åt jag redan klockan 11 och idag serverades det spagetti med köttfärssås och ett utsökt salladsbord. Jag tog två gånger av salladen. Det fanns flera olika sort, en med banan och curry, en med finriven ost, vitkål, vitlök och massa godsaker. Och sen tog jag 2 morotsbitar också.

Det bästa av allt var att när jag kom till jobbet stod det stort på whiteboarden: Nycklar upphittade, finns i xxx. Men jag hann inte dit förrän en av mina kollegor kom och gav mig nycklarna. Sånt är så otroligt skönt! Jag får enorm ångest av att tappa bort börs eller nycklar. Men nu ligger de fint i min väska.

Jag måste skärpa mig! Idag har jag haft huvudvärk IGEN! Jag måste helt enkelt se till att dricka mer vatten. Basta!

Mellis på eftermiddagen blev det också. 2 smörgåsar (ganska vitt bröd tror jag, jobbfika) en med ca 20 g brie på och gurka, den andra med 2 skivor ost på och tomat. Till det 1 äpple. Det fanns kakor också, en mjuk chokladkaka som såg otroligt god ut och en toscakaka som visst innehöll allt möjligt smarrigt. Jag hade bestämt mig, skulle det vara en kaka som verkligen, verkligen var värd att äta så skulle jag ta en idag. Och dessa var nästan värt det, men eftersom jag var hungrig efter en tidig lunch och brödet var ganska vitt så skippade jag kakorna och tog smörgåsarna istället. Mycket bra val av mig!

Middagen var färdig när jag kom hem. En variant av "Allt i en form" med kotletter, klyftpotatis och rödlök och palsternacka. Gott. Till det gjorde jag en fetaostkräm på lättkesella.



image62

Kvällsfika:
Fruktsallad på banan, äpple, clementin och hasselnötter. Till det Kanelkesella.

image63

Träning:
60 minuter Bodycombat

Kalorier:
Matintag:
1604
Träning:   
500

Totalt :
1104 kcal

Summering av dagen:
Ganska mycket fett i och med osten på eftermiddagsmelliset. Det är lite kompott på onsdagar då man aldrig vet vad det bjuds. Men eftersom jag fortfarande måste leva så gör jag det bästa av situationen även då.

Kommentarer
Postat av: Filibabba

Mums! :P

2007-11-10 @ 18:28:15
URL: http://www.filibabba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0