Helgen är över!

Och jag har kikat lite på mitt kaloriintag. Jag ligger i snitt runt 1600 kcal. Det känns faktiskt rätt hyfsat bra. (Ibland lite mer, ibland mindre och sen beroende på träning såklart. När jag kör långpass så äter jag såklart mer för då fullkomligt skriker kroppen efter mer näring.)

Jag längtar som en toka till jul och nu ännu mer när syrran och hennes sambo kommer och firar jul med oss! Ska bli urmysigt. Lite snask kommer såklart slinka ner och en eller annan pepparkaka till glöggen och såklart den självklara Ris á la maltan. Mums! Dessutom funderar jag på att ha ett nyårslöfte i år. Jag brukar inte ha det, men kanske ska jag våga mig på det nu? Det är inte helt utformat än men under bearbetning. Det innebär ialla fall godis och snacksförbud från 1 januari till 1 december. (I December vill jag få äta en lussebulle och några pepparkakor) Frågan är mest vad som ska ingå i begreppet snacks. Godis är ju inte så konstigt, det vet ju varenda kotte vad det är.
Det kommer verkligen bli skitsvårt med den goda mörka chokladen. Sen är det ju frågan om efterrätter ska ingå? Det äter jag ju så sällan ändå. Men vi får se. Under bearbetning!

Helgen har varit full. I lördags var vi på Ljusfest. Trevligt. Jag var med och förberedde och gjorde bål och såna grejer. Efter det var klart och innan gästerna skulle komma så skulle vi hämta mat till middag. Alla tog pizza eller MAX men jag trotsade och sprang över till ICA istället och köpte en färdig låda med bulgur och en bit laxfile och en avokado till. Då var jag riktigt stolt. På festen syndade jag dock och drack 2 dl bål och åt några nävar chips. Idag har vi firat maken. Jag hade bakat en vit kladdchokladtårta som jag garnerade med hallon. God men söt. Jag tog en ganska tunn bit. Till middag hade maken önskat Fläskfile Provencale. Gott som tusan. Till det åt jag sallad och drack Coca cola zero.

image64

Kommentarer
Postat av: emelie

åååå vad gott! det där är helt klart min favvrätt oxå!! mums!!

2007-11-12 @ 07:41:50
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0