Jag ger mig inte!

Jag vaknade hungrig som en varg. Till frukost åt jag 3/4 portion havregrynsgröt med frukt och lite kesella, toppad med nötter. Men det räckte inte så jag tuggade i mig två knäckemackor med ost på också, och en kopp te till.

Till förmiddagsmellis åt jag omelett på 2 ägg, kryddor och vatten.
Lunchen blev nudlar med grönsaker och strimlat nötkött, likaså middagen. Gott som tusan och vi hade ganska mycket så det räcker även till matlåda till imorgon lunch. Till mellis åt jag ett äpple. Eventuellt blir det kvällsfika lite senare.

Eftersom vi slackade imorse (fast jag gärna ville träna) så tänkte jag hoppa över träningen idag. Men skam den som ger sig. Jag tog fram hopprepet och hoppade i tio minuter. Sen körde jag styrka, helkropp med olika övningar. Jag har ju både hantlar, gummiband och egen kroppsvikt att använda. Så 35 minuter hårdkörning resulterade i en hel del svett. Totalt 45 minuters träning idag. Skönt. Och jag är stolt att jag inte la mig i soffan och glodde på tv utan istället körde på.

Varken imorn eller på onsdag kommer det bli nån träning då jag kommer vara på jobbet från morgon till kväll. Däremot ska jag göra mitt absolut bästa vad det gäller maten! Sämre än så kan jag inte vara.

Nu är jag förtjänt av en dush, en kopp te och en ny fräsh tidning.

Kommentarer
Postat av: Jag som tar tag i det...

Vad starkt av dig att inte bara slänga dig i soffan!

2007-11-22 @ 05:54:43
URL: http://jagtartagidet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0