Just nu

känns det som om jag går på sparlåga.

Men jag kommer igen. På måndag blir det nya tag, och nej inte bara för att det är måndag och måndag är en känd "starta om dag", utan för att helgen ska användas till att först inhandla all nyttig mat som jag under en veckas tid försakat och dessutom så ska jag göra några varianter av storkok har jag tänkt.

Så helgen blir hektisk. Storhandling, storstädning och storkok. Och så pyntning såklart, och så vill ju kidsen baka både lussebullar och pepparkakor. Och eftersom jag inte tycker att sånt är såååå gott så fungerar det bra för mig att ha i frysen.

Dessutom måste jag skaffa mig en ny plan för motionen. Jag sitter och drömmer om ett litet hemmagym. Varför bor vi inte större? Men nån gång, då jäklar. Inte för att jag inte har ett kort på världens mysigaste spa/gym utan för att kunna träna hemma de gånger jag verkligen inte kan ta mig iväg. Eller helt enkelt gå upp 30 min tidigare och sätta sig på cykeln och ändå ligga i fas med tiden för lämningar och bussväg till jobbet.
MEN jag vill inte ha en sån cykel ståendes i vardagsrummet så det får vänta.
Nån som har nåt tips förresten? Vad kan jag ta istället?

Skam den som ger sig!

Kommentarer
Postat av: emelie

varför inte inskaffa en liten steppmaskin!? jag har en som jag drar fram under sängen och trampar till vramför TV'n! väldigt praktiskt och ger definitift en svettattack! =)

2007-11-30 @ 13:40:50
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0