Pyttsan

Så gick det med min slappardag. Jag blev inspirerad av senaste numret av Topp Hälsa, där de gjorde olika sorters "storkok" och frös in. Så idag, fram till nu har jag stått i köket. Sprängande huvudvärk men det är det nog värt.
Det blev en hel del faktiskt. Fullkornsbulgur, Quinoa, dinkel, gröna linser, svarta puy-linser och laxfilé med sesamfrön i portionsbitar. Kanske underlättar det både inspiration och matlagningsstress i veckorna. Bara ta fram en påse, tina och värma upp. Urlätt! Och har man förberett eller rent ut av redan lagat och fryst, så kommer det bli urlätt. Bara fixa grönsaker och sallad och så är saken klar.

Så här blev resultatet av dagens storkok. (Blir mer när vi har storhandlat då jag tänkt göra köttbullar, järpar, köttbitar osv.)

image65

Nu ska jag lägga mig i soffan med ett gäng gamla Topp Hälsa och Fitness tidningar och avnjuta en kopp Yogite. Mums!

Kommentarer
Postat av: emelie

mycket mycket smart!! tänkte nog pröva mig på någe sådant imorgon!!

2007-11-17 @ 20:52:30
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0