Stolt!

Ja stolt får man faktikst vara. Och det är jag idag.
När vi har myskvällar osv så brukar det ofta balla ur och jag överäter. Men igår gjorde jag inte det. Jag åt 2½ bitar oxfile, ½ bakpotatis, 3/4 dl sås (fet sås dock) massa sallad och flera små tomater. 1 glas vin till. Och så massa vatten. "efterrätten" var ju glögg och peppisar och jag åt 2 pepparkakor med knappt 2 tsk gorgonzola och ca 1 dl glögg.

Imorse efter frukosten som blev 3/4 portion fibergröt med kesella, nötter och päron for jag iväg till gymmet och körde 20 snabba och flåsiga minuter med styrka ben. Jag slängde på 90 kg på benpressen. Attans vad tungt det var. MEN med tanke på att jag tagit 120 kg när jag varit i superbra form så är det inte särskilt mycket. Men som sagt, idag var det tungt.  Det kändes skönt med gröt i magen, det var ju verkligen längesedan jag åt gröt på morgonen. Det enda alternativet är ju att jag går upp tidigare.

Till lunch på jobbet serverades det skinkstek (som inte var nån hit alls) och köttbullar. Så jag åt 2 tunna skivor stek och lite köttbullar, 2 potatisar och ett par matskedar sås. En salladstallrik till det.

Medans jag väntade på bussen tog jag en banan och en clementin.

Sen kom dagens första miss! Jag var vrålhungrig när jag kom hem och tog i stort sett det som fanns. några skivor fläskfile i kylen och en liten näve naturgodis. Onödigt!

Middagen blir fullkornspasta med en pastasås på oxfile, kantareller, minimat, lök och lite gorgonzola. Ett glas rött vin till.

Får se om det blir nån efterrätt.

Kommentarer
Postat av: Filibabba

oo vad gott det lät med kantareller! =)

2007-11-10 @ 18:27:54
URL: http://www.filibabba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0