Stressigt men Sunt

Jag stressar vidare. Motionen på gymmet blir det lite si och så med. Däremot har jag hårdkört hemma, en fantastisk känsla. Jag tar verkligen i och svetten lackar och musklerna värker och det är underbart.
Med maten går det fortfarande bra, en del dippar som beror på att vi borde åka och storhandla men går om varandra här hemma så det blir inte av, istället handlar vi hem dag för dag. Trist när man glömmer något men oftast har jag hela dagen på mig att planera vad vi ska äta.

Dessutom fick jag tips av syrran att göra gröt i storkok och ha i kylen och bara värma på morgonen. Supersmart! Så nu står det en kastrull med dinkel och havregröt med kanel och torkad frukt i kylen. Det senaste halvåret har jag verkligen kapitulerat, vad är bättre än en tallrik gröt på morgonen?

Idag gjorde jag risotto (tog bara par skedar), en stor grekisk sallad och fläskkotletter och champinjoner till det. Gott!
Till kvällsfika blir det kaffe, te och en fruktsallad. Jag blev så inspirerad av Em som skär upp mumsbitar och har i en skål istället för att fixa en fruktsallad man måste äta med sked. Så numer har jag små fruktskålar i kylen som jag tar fram till kvällen. Supermumsigt. Favorieterna just nu är bitar av banan, kiwi och gröna vindruvor.

Dessutom har jag börjat veckan bra och fått i mig extremt mycket frukt. Det känns skönt och som en god vana.

Här kommer dagens bilder. Risotto, Den goda salladen och kvällens frukt!

image68

image69

image70

Och att inte förglömma! Jag gjorde nåt skitskumt igår. Stod och väntade på bussen och tänkte att jag skulle springa in på kiosken och köpa lite tuggummi. Sagt och gjort. När jag var där inte slog tanken mig att det var så längesen jag köpte mig nån liten chokladbit, så som alla gör, en kexchoklad fiskas upp ur en påse eller en daim ur handväskan, ja ni vet. Så jag tänkte unna mig nåt. Jag knatade runt för att hitta nåt som jag verkligen verkligen ville ha, hittade inget som jag var rejält sugen på utan tog nåt halvdant. Betalde och gick ut.
Bestämde mig för att äta den på bussen och njuta. Men började sen fundera om jag verkligen ville ha den. Så jag gömde den i väskan, men visste såklart var jag lagt den. Så det hela slutade med att jag kastade den i papperskorgen i bussen när jag klev av. Onödigt men ack en läxa. För det är ju bättre att jag spar mitt sugen-tillfälle till en dag då jag verkligen, verkligen är sugen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0