Vackert!

Idag vaknade jag till en otroligt vacker dag. Solen skiner, snön ligger vit på marken och himlen är blå.
Efter en rätt jobbig  vecka bestämde vi oss för myskväll. Så det blir film och god mat och lite "efterätt". Filmen vi skall se är Parfymen.

Fick stressa aningens imorse men det gick bra tillslut. Till frukost åt jag 1½ dl lättyoghurt naturell, ½ banan och 2 msk nötblandning, loppfrön, linfrön och lite solrosfrön.

Lunchen blev på jobbet. Det serverades nån form av kycklingkebab som såg ut som nuggets utan panering. Till det fullkornsris och en matsked currysås. Desto mer blev det från vårt fantastiska salladsbord. Och misstaget jag gjorde var att jag inte åt nåt mellis på förmiddagen så jag var ju så nedrans hungrig vid lunchen att jag åt 2!! salladstallrikar. Ganska okej men jag gillar inte att överäta.

Motionen idag blev 25 minuters powerwalk. Skönt med vackert väder och gnistrande snö. Något kallt dock, men man får väl vänja sig.

Mellis åt jag innan jag for hem från jobbet. En grov smörgås med ett kokt ägg på, till det en kopp automatchoklad. Det var faktiskt gott!

Till Middag blir det grillad oxfile, bakpotatis (kanske en halva) och min favoritsås, hemmagjord rouqfort. Otroligt god och såklart gjord på vispgrädde. Blandade tomatsorter och en sallad på ruccola, valnötter och balsamvinäger till. Och såklart ett glas rött. Det måste man ha till oxfile tycker jag.

Till "efterrätt" eller fika efteråt blir det en kopp vaniljglögg och pepparkakor med gorgonzola på. Smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0