GI - Dag 20

Gud vad skönt det känns med lördag! Jag började dagen med yoghurt, nötblandning, blåbär och ett kokt ägg med lite kaviar. Sen cyklade jag iväg till gymmet och körde styrka 30 minuter och sen cyklade jag 15 min. Skönt!

Ungarna är ju fantaster av pannkaka medan jag är lite anti men igår var jag verkligen supersugen så jag bestämde mig för att göra plätter till lunch. (Jag är urusel på att steka stora pannkakor)

Men det blev inga "vanliga" plättar utan jag bytte ut allt vetemjöl mot dinkel och tillsatte även krossade linfrön. Hade jag haft mer sojamjölk hemma hade jag bytt ut lite av mjölken mot det. 4+2 istället för 6 dl hade jag tänkt mig.
Och ingen av barnen märkte nån skillnad utan åt glatt. Och lördagen till ära serverades plättarna med lättsylt vispad mellangrädde.

image35

Till middag gjorde jag en egenkomponead kycklingpaj. Det skulle egentligen ha varit kantareller i också men när jag stoppat in pajen stod kantarellerna kvar på köksbänken. Pajen blev väldigt god.  Ett glas rött vin till.

image36

Mellis eller lördagsgott får vi se vad det blir. Kanske en ruta choklad eller en kopp varm choklad med vispgrädde och konjak. Men det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej hej,
hittade hit från FL. Vilken inspirerande blogg! Jag kör också GI och undrar över plättarna, bytte du allt vetemjöl mot dinke och det funkade bra? Låter ju kanon! Och pajbotten, vad har du i den? *nyfiken*
Ha en skön söndag!
Kicki

2007-10-21 @ 10:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0