GI Dag 21

Söndag morgon och jag var vrålhungrig. Så det blev en omelett på två ägg med skinka och ost plus en knäckeskiva med ost. En kopp te och ett glas c-vitaminbrus.

image37


Till lunch blev det köttbullar och matvete som jag blandade med krossade tomater så det blev lite såsigt. Saltgurka till.

image38

Efter lunchen fick jag lust att baka så jag bakade hallongrottor på begäran av övriga och till mig gjorde jag bröd. Jag provade Pauluns färdiga mixer som man bara blandar med vatten. Superenkelt och otroligt gott. Dock så känner jag att en skiva av brödet skulle ha räckt, jag är inte så van längre att äta så mycket kolhydrater som jag ätit idag.

image39

Så brödskivor med ost och skinka samt ruccola tillsammans med en kopp kaffe fick utgöra melliset idag.

image40

Jag är fortfarande mätt från det så vi får se hur det blir med middagen idag. Kanske tar nåt enkelt som lite avokado med nåt till.


Jag har fått frågor angående pajdegen och plättarna. Så här kommer de enkla recepten.


Pajdeg: (till en pajform)
100 g smör
2-3 dl sojamjöl

Blanda som en vanlig pajdeg. Tryck ut i en pajform. Förgrädda skalet i ca 10 min i 200 grader. Fyll med valfri fyllning.

Plättar

3 ägg
6 dl mjölk (går att byta ut mot rismjölk, sojamjölk, havremjölk, ex 4+2)
4 dl dinkelmjöl
ev krossat linfrö (supergott och syntes inte, minska pyttelite på mjölet och ta ca ½-1 dl)

Gör som vanlig pannkakssmet och stek.
Jag serverade med lättsylt och vispad mellangrädde. Mums!

Kommentarer
Postat av: emelie

måste sluta läsa din blogg när det är så här långt kvar till lunch! blir så otroligt hungrig av alla fina bilder!! *ler*!

2007-10-22 @ 10:12:35
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0