GI Dag 30

Till frukost blev det 10% yoghurt med äpple och päron med nötblandning till.

Jag tränade efter frukosten, 35 min styrka och 25 min cykel. Skön början på dagen. Efter träningen blev det en proteinshake och några skivor skinka.

Till lunch blev det rester från igår, skink och champinjonpaj och tomatsallad.

Till mellis blev det en bit ost och när jag jobbade njöt jag av 2 rutor mörk choklad och en kopp te.

Till middag gjorde jag dinkelplättar med linfrön igen. Så gott. Lite glass, grädde och lättsylt till.

Ikväll ska vi dessutom festa till det med lite chips och dricka. (Blev 1 glas coca cola och ett par nävar chips, det är trots allt inte lika gott som man tror)

Skink och Champinjonpaj

1 sats pajdeg på sojamjöl

2 små burkar champinjoner
valfri mängd skinka
1 gul lök (hackade)
ett par dl riven ost (lagrad)
3 ägg
2 dl grädde
salt och peppar

Fräs på champinjoner, lök och skinka. Lägg i det färdiggräddade pajskalet. Strö över hälften av osten och häll sen över blandningen (äggstanningen som vispats ihop av ägg, grädde och kryddor). Toppa med resten av osten.
Grädda tills pajen fått fin färg. (ca 25 min)

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter jättegott! (syftade på pajjen alltså!) Tänkte höra om du har receptet på pajdegen? Eller är det endast mjölet du byter ut mot sojamjöl? *nyfiken* :)

2007-10-31 @ 07:15:23
URL: http://ninninusens.blogg.se/gibloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0