Äntligen Helg!

Jag måste börja med att tacka för alla fina kommentarer och tips. Härligt, stort Tack!

Henrik, jag tror det går alldeles utmärkt med det du föreslog, jag brukar bara blanda ihop det jag tycker verkar vettigt. Prova och exprimentera och berätta för mig hur det gick!


Och nu var det äntligen helg. Tack och lov vill jag nog säga. Jag har haft en hel del extrajobb från mitt vanliga jobb på kvällstid denna vecka och sjuklingar och ditten och datten. Så efter jobbet idag for jag direkt och tränade.

Jag inhandlade nya skor. Ni vet de jag blev störtkär i.

image124
Och var såklart tvungen att prova dem på flera olika konditionsmaskiner eftersom jag nuförtiden alltid värmer upp innan. Och jösses vad lång jag kände mig, stötdämpningen är verkligen kanon. Så nu ska jag bara träna in dem så kommer det bli kanon. De var verkligen värda sina 1200 spänn. Så ofta som jag tränar så är jag absolut värd ett par såna skor.

Idag körde jag först kondition och sen styrka bröst och ben. Lite lustig kombination men det funkade bättre än jag förväntat mig. Jag gissar att jag kommer ha träningsvärk imorgon även om det inte känns just nu.
Dock kände jag mig lite svagare än jag brukar göra, kanske beror det på nån kommande infektion eller så beror det enbart på att jag körde slut mig redan innan styrkan.
Första gången på länge kändes det som passet var för kort, att jag hade behövt mer tid till mer övningar.
Imorn däremot har jag nästan obegränsat med tid efter klockan 14 så då blir det säkert bättre.

När jag kom hem från jobbet idag fick jag ett flyg och började städa. Så gissa om det blänker nu? Härligt att börja helgen med ett rent och trivsamt hem.

Till middag gjorde jag grekiska kycklingspett med hemmagjord guacemole och klyftisar. Sallad och rött vin till såklart. Det var gudomligt gott. Så gott att sonen sa: Mamma, det här måste vi bjuda gäster på.

Är inte det världens bästa betyg?

Nu sitter jag här med ett glas rött vin, ett par rutor 85% mörk choklad och tycker att livet är nedrans härligt.

Ha en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0