Helg efter en stressig vecka

Veckan har bara flugit förbi, den har varit stressig och till stor del massa strul på jobbet, men snabbt har den gott.

Idag tänkte jag bryta mot alla principer och ha myskväll med "onyttiga" saker med mina barn. Gissa om de kommer bli överraskade?

Till middag blir det tunnbrödsrulle. Med mycket sallad till mig såklart. Och till fredagsmys har jag gjort chokladpudding och den ska serveras toppad med vispad grädde (mellan) och lite strössel. Till mig gjorde jag bara liiiite, men det är ändå mysigt att för en gångs skull inte tacka nej och avstå.
Det är ju så väldigt sällan som jag gör så här så idag är det verkligen värt det.

Med träningen har det gått bra den här veckan. Jag har med råge uppfyllt mitt träningsmål och kanske blir det lite bonusträning i helgen. Min hals är dock fortfarande lite sårad och gör ont, men lenas lätt med honungsvatten. Så det har blivit rätt mycket mjölk och honung de senaste dagarna.

Louise undrade var jag får alla recept ifrån, och faktum är att jag gör mycket på känn, jag får en ide och så provar jag. Det brukar oftast bli kanon. Ibland kan det vara så att jag hittar nåt recept i en kokbok, några av GI-recepten är från mina GI-kokböcker. Hojta om det är nåt speciellt du vill ha recept på så kan jag försöka ta fram ett.

Tove här kommer receptet på muffinsarna. Dom har jag hittat i ett nummer av Fitness Magazine. Jag tar dock halva mängden smet per form så det blir 12 st istället för 6 och sen har jag haft i lite mer nötter än det som står.

Dinkelmuffins

6 st stora

2 dl dinkelmjöl (jag tog sikt)
½ dl dinkelflingor
½ dl vetekli
1 dl solrosfrön
3 msk linfrön
1 dl hackade valnötter
1 msk flytande honung
½ dl rapsolja
1 dl kesella (1%)
3 mosade bananer
2 ägg
2 tsk bikarbonat

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda de torra ingredienserna. Häll i honung, olja och mosad banan. Vispa samman kesella och ägg. Blanda allt och rör till en jämn smet. Klicka i formar och grädda i ca 15 minuter.

image105


Ha en trevlig Helg!

Kommentarer
Postat av: Tove

Tack snälla du.=) Här ska bakas!

2008-02-02 @ 16:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0