När det ändå går!

Ibland känns det för jäkla motigt. Idag var en sån dag. Dottern sjuk och det var stressigt och dåligt samvete och det ena med det tredje. Jag satt och klurade på vilka anledningar jag hade till att inte träna. Och det fanns ju som sagt några. Ex, jag har ju tränat så bra resten av tiden (delvis sant), dottern är sjuk, (men hon har en pappa också), jag är trött och stressad, (jag blir lugn och avslappnad av träning). Så ingen av de ursäkterna kändes godtagbara.

Den sista ursäkten var att jag inte orkade gå till SPA´t eftersom cykeln redan står där. Så eftersom jag är en kombinerad latmaja och träningsfreak i en person så gjorde jag en kompromiss med mig själv. För att jag skulle komma iväg att träna så fick jag ta bussen. Pinsamt att åka så kort bit men till gymmet kom jag.

Och helsike vilket pass! Jag lyfte tyngre och musklerna riktigt svider efter ett kanonpass! Så nu sväljer jag gärna pinsamheten med att jag tog bussen, det var det helt klart värt!

Jag har klurat lite på vad som gör mig glad och det är såklart en massa saker. Men lite extra glad blir jag av en fylld kyl och frys. Och just nu är favoriterna (eller de är alltid favoriter) citroner och avokado. De passar till så mycket! Och så är det så snyggt att ha framme.

image125


Till middag idag gjorde jag tacobiffar. Till det serverade jag guacemole, salsa, kokta majskolvar och hemmagjorda klyftpotatisar. Hemmagjorda klyftisar är en enorm craving jag har just nu. Det är ju så fruktansvärt gott!

image126

Nu blir det en kopp Yogi te. Mums!

Kommentarer
Postat av: carolina

såg riktigt gott ut det där!

2008-03-04 @ 22:28:35
URL: http://medlivetpaminsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0