Åter till Vardagen!

Så, nu var julledigheten slut. Jag är åter tillbaka på jobbet och tillbaka i verkligheten. Det har märkts att jag stressat en hel del både imorse och igår morse. Varför blir det alltid så? Jag går upp tidigare men ändå så känner jag den här nedrans stressen. Inte alls bra! Hur tusan ska jag lösa detta?

Med maten går det bra! Igår åt jag en underbar sushi med bland annat en supermör mussla på. Mums tillsammans med massa wasabi och ljus soya. Jag skulle kunna äta sushi varje dag!

Ikväll efter träningen (det blir ett styrkepass och antagligen en stund kondition också) blir det laxfile med romsås, sallad och potatis i mitt hus. Det har jag längtat efter i evigheter.
Och som kvällsfika antagligen te med soyamjölk och en nöt och fruktboll. De funkar riktigt bra när man är sugen på något sött, men bara nåt litet och framförallt nåt som är nyttigare än godis.
Är jag fortfarande sugen då kommer jag knapra morötter!

Igår kom jag inte iväg till gymmet då jag var ensam hemma med barnen så jag tog mig i kragen och körde 35 minuter styrka hemma med de redskap jag har. Hantlar, gummiband och boll. Funkar bra även om jag inte kan ta i och lyfta lika tungt som på gymmet. Men antagligenär det bra att variera sig.

Idag så har A tagit på sig att storhandla helt själv. Vilket innebär att när jag kommer hem har jag kyl, frys och skåp fulla med nyttigheter och bra mat! (Jag har skrivit en låååång lista innan). Är inte det lyx så säg?

De som har tips för att sluta stressa på mornarna får jättegärna dela med sig!
(Dock så bör det ju klaffa då jag ska lämna 2 barn på olika ställen och ta mig själv till bussen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0