Fredag!

Idag har det varit en ganska soft dag. Åt min nya favorit till lunch, nämligen omelett med wokade grönsaker med ingefära och soja. Riktigt enkelt, gott och proteinrikt. Perfekt till lunch och när man har bråttom.

På eftermiddagen gick jag iväg och tränade. Jag hade enorm energi och jag var sprallig hela vägen till gymmet. Jag önskar bara att vi fick lite kallare så snön fryser på lite. Nu är det riktigt förrädiskt att cykla i snöslasket.

Väl på gymmet så började jag på löpbandet, i rask takt, eller snarare mer än rask takt gick jag i 10 minuter. Blandad musik i lurarna. Jag är fortfarande ganska insnöad på The Calling. Bra att lyssna på när jag kör styrka.
Det blev dryga 1.1 km på dessa 10 minuter. Sen körde jag 35 minuter styrka med fokus på axlarna. (Jag körde lite situps emellan varje övning). Ohhhh jösses vad det känns i axlarna nu. Och under de jobbigaste övningarna, bla militärpressen såg jag verkligen hur mycket axlarna har utvecklats. Och det märks att det är min favoritdel på kroppen att träna. Jag avslutade träningen med en banan och med att skriva i träningsdagboken. Därefter dusch och bastu.

När jag kom hem lagade jag mat, jag hittade ett recept på Dinkelcrepes med kycklingröra i en gammal Fitness så det receptet provade jag. Proteinrikt, mättande och helt okej smak, dock ingen sensation. Jag strödde över några matskedar riven västerbottenost också som smakhöjare. Till det serverades en stor sallad och jag drack ramlösa till.

image101



Jag har klurat lite den senaste tiden. Över hur jag mår, överlag och med mina mat och träningsvanor. Och jag har kommit fram till att jag mår tusan så bra! Förut när jag bara åt "halvbra" så längtade jag till "gottedagen" och då kunde jag äta både chips, coca cola, pizza och mcdonalds.

Nu förtiden så har jag fortfarande lördagen som jag kan unna mig lite extra på, men det blir nästan aldrig så, för jag äter så gott ändå! Däremot så kan det slinka ner nån bit mörk choklad. På veckorna så brukar jag ta en nöt och fruktboll till kvällsteet eller kaffet och är supernöjd med bara en. Vill jag ha nåt mer att knapra på så räcker ett äpple eller en morot.

Jag har såklart provat att äta snabbmat då och då, ex sist så blev jag såååå sugen på El Maco från Donken, men när jag väl fick hem den så åt jag halva hamburgaren utan bröd och ett par strips. Det var ju inte alls gott, bara kladdigt och flottigt. Så nixpix, jag längtar inte alls efter sånt.  Visst är det konstigt?

Vad det gäller träningen så är jag stolt över mig själv. Jag tar mig iväg i snitt 4-5 gånger per vecka, är jag ensam så att jag inte kan fara så kör jag med mina redskap här hemma. Och när vi hade fullt med gäster här och jag inte ville sitta framför alla i vardagsrummet och träna så gick jag ut och gick. Så med andra ord har mitt veckomål nåtts oavsett situation.
Dessutom ser jag att musklerna växer, att jag utvecklas och har ett enormt GO. Det är så himla härligt!

Kan det möjligtvis finnas en bättre start på helgen än denna?

(Skulle väl vara en kopp chaite med skummad sojamjölk, en nötboll, ett fotbad och så senaste Stig Larssonboken då, men det kan bli senare ikväll)

Kommentarer
Postat av: nena

Känner verkligen igen mig i det du skriver!

2008-02-11 @ 18:44:54
URL: http://matbilddagboken.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0