Som vanligt Igen

Nu rullar livet på som vanligt igen. Men lite bättre faktiskt. Av någon anledning så har jag på senare tid börjat uppskatta saker mer. Jag är gladare och lyckligare, tycker det är riktigt kul att jobba (jag gillar ju mitt jobb men extra mycket nu), jag gillar mina elever lite extra och tycker att livet är riktigt härligt!

Igår körde jag ett rejält jobbigt pass. Överkroppsprogram och jag lassade på extra mycket vikter. Därmed extra mycket svett, stånk och extra stolt. Härligt. Dessutom har jag tagit mig den goda vanan att alltid avsluta med stretch. Det gjorde jag inte förut. Och jösses vad det känns bra, att få varva ner lite är toppen efter ett svettigt pass.
Mina biceps är dessutom riktigt ömma så bicepsträningen igår var suverän!

Jag har klurat lite på det här med vad jag vill med min kropp. Självklart har jag en idealbild i huvudet men med erfarenhet och sunt förnuft vet jag att det inte tar en kvart för att uppnå kroppen. Så vad vill jag egentligen? Bränna fett? Bli mer muskulös? Öka och förbättra min kondition?
Idealet är såklart att samtidigt som jag tappar vikt i fett, få en kropp med mycket och snygga muskler.
Men så enkelt är det ju inte i praktiken. Det är nästan omöjligt att fettförbränna och bygga muskler samtidigt. Och eftersom jag inriktar mig på att bygga kroppen så behöver jag all energi jag kan få och kan därmed inte ligga på ett energiunderskott och därmed ingen fettförbränning. Visst, ju mer muskler man har ju större fettförbränning MEN för att förbränna/gå ner i vikt så krävs ju ändå ett underskott.

SÅ, vad vill jag egentligen och vad ska jag prioritera?

Det tål att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0