Trött, trött och åter trött

Jag är så förbaskat trött hela tiden. Har svårt att somna på kvällarna och springer upp till Skrållan några gånger på nätterna. Jag skulle behöva sova ut, få känna mig pigg och utvilad. Får jag?

Om ett tag ska jag ialla fall iväg och träna. Det brukar pigga upp mig litegrann. Det blir först muskelbyggarprogrammet i senaste Fitness och sen lite kondition.

Nöt och fruktbollarna:

Jag gör dem bara på känn men mitt grundrecept är ungefär detta.

Ungefär  1 näve cashewnötter
ca 100 g skållad och skalad mandel
1 näve aprikoser (torkade)
ca 5-6 torkade fikon
1 msk pressad citron
ev 1 msk fruktsocker
1-2 äggvitor
Kokos att rulla bollarna i.

Börja med att mala/mixa nötterna. Blanda sedan i fikon och aprikoser. Och sist äggvita, citron och ev fruktsocker. Kör till en jämn massa. Rulla till bollar och rulla i kokos. Låt stå kallt minst 1 timme. Förvara i kylskåp.

Mums till kvällsteet eller kaffet.

(sen kan man såklart laborera hur man vill, som jag gjort ovan, ex med kanel, kardemumma, honung, hasselnötter, valnötter, mörk choklad osv)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0